יום שישי, 27 במאי 2011

כרית כיס – הדרכה מצולמת

*
הפוסט הקודם זכה להמון תגובות, וכל כך מתוקות ומפרגנות שנמסתי - תודה תודה תודה! :-)
אני אתחיל בתשובות לכמה שאלות שנשאלתי שם (אני לא עונה אישית בתגובות בגלל התכונה הלא קומוניקטיבית של הבלוגר, שאינו מאפשר תגובה לתגובה...).
ראשית, לגבי כלי העץ הצבועים -  לשאלה הכי חשובה, האם נסעתי עד איקאה הרחוקה בשביל לרכוש אותם? התשובה היא - כמובן שלא (כי אני עצלנית :-)), אני שומרת אמונים לאיקאה נתניה ז"ל, שבמקרה הספקתי לבקר בה כמה ימים לפני שעלתה בסערה השמיימה, וכך הצלתי לי מלאי קטן של כלי עץ וגם כמה כריות 35X35 שתיכף אתייחס אליהן.
לגבי מידת השימושיות של כלי העץ – לקישוט בלבד!!! אי אפשר להשתמש בהם בגלל הצבעים האקריליים והלכה (אולי זה הזמן לחשוב על גרסה בצבעי מאכל…)
*
לגבי מכירות בכלל ולאנונימית ששאלה לגבי רכישה של כרית עם דובון בפרט – בד"כ מדובר בתחביב כייפי בלבד וכל "תוצרת קיפודים" מחולקת באהבה למקורבים/ות בהזדמנויות שונות. יחד עם זאת, ניתן לפנות אלי במייל לגבי פריטים בודדים בהזמנה מיוחדת, ובהתאם לזמן שעומד ברשותי - אני אשמח לעזור!
*
וכעת לעניין שלשמו התכנסנו.  עוד דובון בכרית כיס! כן, כן… אני יודעת שכבר הלאיתי אתכן בים של דובונים בשלל צבעים, אבל הנה בא עוד אחד – ויש לי נסיבות מקילות…


IMG_3936
כי בין יתר השאלות, כבר ביקשו ממני מספר פעמים הדרכה או הפניה להדרכה של ציפית לכרית הכיס עצמה. עד היום עבדתי מהראש כך שאין לי הדרכה להפנות אליה, ואני גם מתביישת לומר שבכל פעם שתפרתי כרית כזאת גם חישבתי את המידות מחדש כי… לא טרחתי לרשום. אז ממש בזכותכן - לא עוד מדידות מחדש, כי אם (סוף סוף) הדרכה מסודרת!
הכרית עם הדובדובון הירוק נמסרה אתמול באהבה לעמית, וניצלתי את ההזדמנות לצילום הדרכה (שאיננה מאוד מפורטת אלא נועדה לתת כיוון כללי של סדר פעולות במהלך העבודה). ההדרכה צולמה בלילה, מתנצלת מראש על איכות הצילומים.
המידות מתאימות לכרית בגודל 35X35 ס"מ (כאמור, ניתן להשיג באיקאה). זו התוצאה הסופית - חזית הכרית משמאל, גב הכרית מימין, על מנת שתראו לאן פניכן מועדות…


Picnik collage
להדרכה -


1. גזירה: נגזור חלקים עבור החלק הקדמי של הציפית (המידות כמובן בס"מ).


1
2. גזירה: נגזור חלקים עבור גב הציפית (בשניהם 37 מתייחס לרוחב הבד).


2
3. תפירה – בשלב ראשון נעבוד על החלק הקדמי של הציפית – נתפור לאורך את שולי בד העיגולים לבד המשובץ (ימין לימין, תפר במרחק של 1 ס"מ מהשוליים) כך שנקבל משניהם ריבוע בד בגודל 37X37. נגהץ לאורך התפר. בתמונה הבאה ניתן לראות את שני החלקים לאחר החיבור.
לבד המשמש כקדמת הכיס (בד המכוניות במקרה זה) ניצור בחלקו העליון מכפלת כפולה (קיפול כפול) של 1.5 ס"מ (יקל עליכן אם תגהצו את המכפלת לפני שאתן תופרות אותה). בשלב זה ניתן לקשט את הכיס ע"י תפירת סרט צבעוני/תחרה/סרט פונפונים או כל מה שמתחשק. אני הוספתי סרט זיגזג כתום (תודה זהר :-))
כך נראים שני החלקים הקדמיים של הציפית לאחר שלב זה (המידות בצילום זה הן לאחר כל החיבורים והמכפלות, יחד עם זאת, לא מדובר במדע מדוייק, הכיס יכול להיות קצת יותר גבוה או נמוך).


3 
4. תפירה : נעבור לטפל בשני החלקים שיהוו את גב הציפית – לבד העליון (עיגולים) נתפור מכפלת כפולה של ארבעה ס"מ בחלקו התחתון. לבד התחתון (משובץ) נתפור מכפלת כפולה של 2.5 ס"מ בחלקו העליון. וכך ייראו שני חלקי הגב לאחר שלב זה -


4
5. תפירת לולאת כפתור – בדיוק במרכז השוליים התחתונים של החלק העליון (במקרה זה בד העיגולים) נסמן בעט מחיק את המיקום המדוייק של לולאת הכפתור (במקרה ומדובר בכפתור גדול כמו בדוגמא, יש לשים לב שכשמרכז הכפתור מונח על מרכז הסימון, הכפתור לא בולט מחוץ לשטח הבד!). לאורך הקו המסומן יש לתפור לולאת כפתור, ביד או במכונת התפירה, ולחתוך לאורך פתח הלולאה.


5
6. תפירת הכפתור – נניח את שני החלקים אחד על השני במדוייק בהתאם להנחיות בצילום -


6
דרך מרכז הלולאה, נסמן על הבד התחתון נקודה שתהווה את נקודת החיבור של הכפתור. בהתאם לסימון נתפור את הכפתור לחלק הבד התחתון (המשובץ). אני תופרת את הכפתורים רק ביד – הפונקציה של תפירת כפתור במכונת התפירה מפחידה אותי…


7
7. כך נראים שני חלקי הגב לאחר שלב הכפתור והלולאה, בשלב הזה אפשר לתפור לוגו או כל מה שמתחשק.


8 
8. לקראת שלב תפירת כל חלקי הציפית זה לזה, נרכוס את הכפתור ונחבר בארבע סיכות את שני חלקי הגב במקומות שהכפתור אינו תופס אותם. יש להשאיר בין הסיכות לקצה הבד רווח של לפחות שני ס"מ. (אין לחבר יותר מדי סיכות כיוון שבהמשך יהיה קשה לחלץ אותן).


9
9. הרכבת חלקי הציפית: נניח במדויק את הכיס על החלק האחורי של חזית הכרית (החלקים שתפרנו בשלב 3) כשהשוליים התחתונים והצדדיים שלהם חופפים.


91
כעת נניח עליהם במדויק את גב הציפית (שני החלקים משלב 8 המחוברים בכפתור וסיכות) כשצידו השמאלי פונה כלפי מעלה. חשוב לשים לב לכיוון הבד – החלק אליו מחובר הכפתור (הבד המשובץ במקרה הזה) צריך להיות מקביל לכיס. רצוי בשלב זה לתקוע כמה סיכות שיחזיקו יחד את כל חלקי ה"סנדביץ'" שנוצר על מנת למנוע תזוזה של שכבות הבד בזמן התפירה.


92
10. תפירה: נתפור מסביב לאורך השוליים ובמרחק של 1 ס"מ מהם ריבוע מלא. נגזור וניישר קצוות מיותרים. את הפינות נגזור בצורה אלכסונית.


93

11.  נחלץ את כל הסיכות (לא לשכוח לשחרר בזהירות גם את ארבע הסיכות שכרגע כלואות בין שכבות הבד שתפרנו), נשחרר את הכפתור (שגם הוא כלוא כעת בצד הפנימי), ודרך הפתח שנוצר נהפוך את הציפית, נדחוף את הפינות החוצה בזהירות ע"י צ'ופסטיק או מסרגה ונגהץ!


94
נלביש את הציפית על כרית מתאימה -


IMG_0100 
IMG_0103
נתפור לה דובון מתאים לפי גזרה והוראות מכאן.


IMG_0105
ונתמוגג (כי לפי התגובות שלכן אני לא האינפנטילית היחידה כאן :-))


IMG_3936  IMG_3938
למרות שכתבתי לא מעט, ההדרכה היא כללית למדי… ניתן לפנות אלי במייל אם יש משהו לא מובן, או איזה שלב שדורש הסבר נוסף, או סתם אם אתן צריכות חיזוק, עידוד או יעוץ.


בפוסט הבא - מילה שלי - אין, אין, אין דובונים!!! (אבל יש המון דברים יפהפיים אחרים...)


*

33 תגובות:

  1. איזה פרומו לפוסט הבא!!!! הדרכה מקסימה תודה וכן כן אני אינפנטילית בדיוק כמוך כי אני מתמוגגת בהחלט!!!!

    השבמחק
  2. אההההה ושכחתי להוסיף שגם אני אף פעם לא תופרת כפתור במכונה רק ביד גם אותי זה מפחיד

    השבמחק
  3. תודה תודה. הבת של חברה שלי אמורה ללדת בחודש הבא... אז אנסה את הכרית והדובון המקסים!

    השבמחק
  4. תודה!!! ישלי בארון איזה שלוש כריות איקאה, וזו הזדמנות מעולה לתפור להן כיסוי. הצבעים שלך פשוט שמחים ומקסימים, והדובי משגע כרגיל! שמת לו עיניים של אמיגורומי? וגם- מתישהו אני אזמין את עצמי אלייך להדרכה ללולאת כפתור. :)

    השבמחק
  5. נהדרררר !! עוד MUST DO לחופש הגדול...

    השבמחק
  6. גם אני אינפנטילית גאה :-) יופי של דבר, אני אשתמש בהדרכה שלך מאדדד בקרוב! תודה ושבת שלום.

    השבמחק
  7. גם אני אינפנטילית גאה! מתוקי לגמרי ומה זה הטיזר לפוסט הבא? עכשיו נהיה גם אינפנטיליות וגם סקרניות. נשיקות.

    השבמחק
  8. הדרכה מקסימה, תודה!

    השבמחק
  9. תודה רבה!! הדרכה מצויינת, ינוסה בהקדם!

    השבמחק
  10. יופי של הדרכה. גם אני חזק באינפנטיליות (-:
    ובלוגר מחורפן לחלוטין ולא מזהה את הפרופיל אז האנונימית הזו זו שניצל (-:

    השבמחק
  11. תודה רבה, יופי של הדרכה:)

    השבמחק
  12. תודה על הכנת ההדרכה המפורטת ביותר, עבורינו הקוראות.
    גם לאחת כמוני שיודעת קצת לתפור - הדרכות כאלה מיד עושות חשק לגשת לערימת הבדים ולתפור.
    תודה על ההשראה.
    פנינה

    השבמחק
  13. עם הדרכה כזו, נראה לי שאפילו אני מסוגלת לתפור כזו כרית... :-).
    מקסים!!!

    השבמחק
  14. מקסים! לי בכלל לא נמאס מהכריות או מהדובונים שלך. הם מעלים אצלי חיוך רחב.
    את יכולה להמשיך להעלות עוד ועוד.

    השבמחק
  15. איזה כיף - תודה!!!! כל כך קסמה לי הכרית עם הדובון שלך וההדרכה הגיעה בדיוק בזמן - תודה!! והכרית שיצאה מההדרכה כל כך מוצלחת ומתוקה!!

    שבוע מעולה אישה יקרה
    שולי
    SHOULYHZO1

    השבמחק
  16. יעל היקרה,תודה על ההדרכה המפורטת של כרית הכיס והדובון המתוק שכבר כתבתי לך שאני מאד אוהבת.הבדים שבהם השתמשת הם מאד חמודים,ביחוד הבד הכחול עם המכוניות.
    אני מקוה לעשות אחת כזאת לפי ההדרכה שלך.
    שבוע טוב – חיה.

    השבמחק
  17. תודה! הדרכה נהדרת וצילומים נהדרים (השקעת בתאורה, מה?) מודה שעדיין לא השתמשתי ברגל לולאת כפתור שלי.. רשימת האתגרים שאת מציבה לי מתארכת (-:

    השבמחק
  18. יופי של הדרכה , תודה !!!

    השבמחק
  19. מי? מי אמר שהלאית אותנו בדובונים המתוקים תוצרת "קיפודים", מי???
    ברור שישנם דברים שנועדו לידייך בלבד אהובתי, אבל על צילומי הסטיילינג המקסימים גם אם נעשו בחושך, אני לא מוותרת. נקודה. ולמי שתופרת, ההדרכה נראית ברורה ונהדרת.
    נשיקות יקירתי!

    השבמחק
  20. איזה כיף של הדרכה ובדיוק בשבילי, הסברים כל-כך ברורים!! תודה יקירתי!!
    ולי אין שום בעיה שיהיה פוסט דובונים בפעם הבאה :-))

    השבמחק
  21. אלופה!!
    תודה על הדרכה ברורה ויפה!

    השבמחק
  22. איך יוצא לך כזה דובי חמוד?? שלי יצא דכאוני(: אוסיף להתאמן...

    השבמחק
  23. גאה להיות אינפנטילית אם זו מילה נרדפת להתאהבות בתוצרים המתוקים האלו, חיוכים אל מול המסך באמצע יום עבודה .....
    הדרכה נהדרת שבטח תדגדג לי לא מעט....

    נשיקות ותודה על התמונות (וקחי את הזמן(-:

    השבמחק
  24. יעל,
    תודה על הדרכה נפלאה! שיחקת אותה.
    התוצר כמובן - משגע (:

    יעל

    השבמחק
  25. הדרכה נהדרת, תודה!
    את פשוט אלופת הדובונים! והכריות!
    אין עלייך :)
    מקסים-מקסים-מקסים!

    השבמחק
  26. נשמר במועדפים !
    תודה רבה !!
    עכשיו רק צריכה תינוק/תינוקת כדי להכין להם :)

    השבמחק
  27. הדרכה אליפות, באמת תהיתי איך עושים את הכריות המהממות האלה.
    מתה על שילובי הצבעים שלך, וכמובן, מחכה בקוצר רוח לפוסט הבא...

    השבמחק
  28. תודה על ההדרכה- הרגע סימתי לתפור כרית אחת והשניה בדרך....

    השבמחק
  29. ציפית מדהימה! פשוט פיתית אותי לתפור מצעים שנים לאחר שלא תפרתי דבר.

    השבמחק