יום שלישי, 15 במרץ 2011

נרתיק חיתולים לכל גיל

*

(בסוף הפוסט הדרכה מצולמת להדפסה על בד)

לאחרונה יצרתי וייצרתי בקצב מסחרר, כך שאני מעלה תוצרים באיחור ניכר. כבר די מזמן שהשתתפתי בסדנת תפירה לנרתיק טיטולים אצל המאסטר כיף שרון רותם. הנרתיק נקרא כך בשל גודלו, שהותאם על ידי שרון לכך שיכיל חבילת מגבונים, כמה חיתולים ועוד קצת משהואים קטנים. אמנם אני עברתי את גיל ההחתלה אבל הכנתי בסדנא נרתיק כזה עבור חברה שמסרה לי בד שהיא אוהבת וביקשה שאפתיע אותה עם תוצר כלשהו.

IMG_3610

למי שמעוניינת לתפור נרתיק כזה, שרון האלופה פירסמה הדרכה מצולמת ומצויינת בבלוג של אילאיל זיו כאן.

IMG_3611

*

לפני שבוע נסע אחייני הגדול, בכור הנכדים במשפחתי המורחבת, לטיול תרמילאים בדרום אמריקה. לנסיעה קדם מפגש פרידה משפחתי ספונטני למדי, מה שאומר שמצאתי את עצמי מחפשת רעיון למתנה למטייל הצעיר ממש ברגע האחרון. מכיוון שמדובר במטייל אחראי ומאורגן, סמכתי עליו שבכל הציוד הדרוש הוא כבר הצטייד קודם, ולא נותר לי אלא לצייד אותו במזכרת עם נשמה, ואם אפשר שתהיה שימושית על הדרך – מה טוב. באופן פרדוקסלי (בכל זאת מדובר בקצין בן 24) חשבתי דווקא על נרתיק החיתולים, ועל הסבתו לנרתיק "לכל מטרה"… נותר רק למצוא כיצד לתת לו סגנון גברי ומחוספס.

קודם כל אספתי תמונות של כל בני המשפחה המורחבת (תודה פייסבוק!) ואילתרתי מעין תמונות פספורט שהדפסתי על בד. אח"כ הפכתי את הבית כדי למצוא שאריות של בד קנווס עבה וחזק בצבע זית, ולאחר שהבד נחתך למידות של הנרתיק, תפרתי עליו תוך תכנון המיקום הנכון את התמונות כאפליקציות. בזאת נסתיים השלב המייגע, כי אחרי כל זה - לתפור את הנרתיק כבר היה ממש קלי קלות :-)

להשלמת סטייל "למטייל", נגזרו ידית הנשיאה והאוזניים שבצידי הנרתיק מבגד נפאלי ישן שלא היה בשימוש.

נרתיק ודוגמנים צד אחד -

IMG_3587

ועל מנת שלא לקפח אף אחד – דוגמנים צד שני -

IMG_3588

ביטנה ורוכסן עם top stitch בזיגזג, למראה מחוספס וגברי…

IMG_3589

ולסיום, בתחתית הנרתיק, הקדשה אישית (בכל זאת אני דודה :-)) -

IMG_3590

אמן!

והואיל והפוסט עוסק שוב בהדפסה על בד, והואיל ונסיונותי בפוסטים קודמים להסתפק בהסבר תיאורטי בלבד לא עלו יפה וביקשתן הדרכה מצולמת… להלן -

*

הדרכה להדפסה על בד

1. כפי שניתן לראות מדובר במדפסת הזרקת דיו ביתית רגילה. נתחיל בהטענת דף רגיל למדפסת – רצוי לסמן סימון כלשהו בקצה הדף על מנת לזכור באיזה כיוון להכניס אותו בהמשך (סימנתי סמיילי בצד ימין תחתון של הדף).

1

2. כעת יש לבחור תמונה קטנה כלשהי (במקרה הזה מחווה לדודו גבע) ולשלוח אותה להדפסה על הדף. יש למקם את התמונה כך שתצא במרכז הדף, אפשר לעשות זאת דרך word, powerpoint וכיו"ב.

קיבלנו דף רגיל שבמרכזו ההדפסה הרצויה (הסמיילי שסימנתי נמצא מצידו השני של הדף).

2

3. כעת יש לגזור חתיכת בד כותנה דק גדולה מעט מההדפס (שוליים של כ 1-1.5 ס"מ מכל צד). כל בד כותנה דק שיוכל לספוג את הדיו יתאים לצורך העניין.

3

4. ניקח את הדף המודפס מסעיף 2 ונניח עליו את הבד - ממוקם בדיוק על ההדפסה הקודמת. את שולי פיסת הבד יש להצמיד באמצעות מסקינגטייפ היטב אל הדף.

4

4. כעת ניגש להדפסה על הבד – נכניס את הדף עם הבד והמסקינגטייפ למדפסת, בדיוק באותו כיוון כמו שהכנסנו את הדף קודם – שימו לב לסמיילי.

5

5. נלחץ שוב על הדפסה כרגיל (לא לפחד - אם הצמדתן היטב את המסקינגטייפ לדף כך שהוא לא יכול להתפס בכלום – לא יאונה למדפסת כל רע…), הפעם יוצא מהמדפסת הדף, כאשר ההדפסה היא בדיוק באותו מקום, אלא שהיא על פיסת הבד שהוצמדה לדף.

6

6. כעת נשחרר את המסקינגטייפ, נחשוב לעצמנו "איך עבדתי על המדפסת", ונתמכר לתחביב החדש.

7

*

46 תגובות:

  1. בקר טוב יעל
    איזה פוסט מגניב קיבלתי מוקדם בבוקר,חייך לי את היום.את פשוט תותחית,הנרתיק שתפרת לתרמילאי,הרעיון והביצוע פשוט יפהפה.
    תודה מקרב לב על ההדרכה המפורטת בהדפסה על בד,זה כל כך מובן וברור שאפילו אני ,מאותגרת מחשב שכמותי,אנסה.
    ושוב תודה,שיהיה לך יום טוב,פורה ומוצלח – חיה.

    השבמחק
  2. יו..............
    מדהימה ומפתיעה שכמוך...............
    והיום- שיהיה יום נעים...
    חיבוק לדרכים הפתלתלות והמעניינות של החיים
    באהבה
    שרהלה

    השבמחק
  3. אחותי את שאקלית! יצא נרתיק גבר גבר!

    השבמחק
  4. שיחקת אותה בנרתיק, מגולח למשעי

    השבמחק
  5. יעלוש איזה כייף לקרוא
    אכן מאז שגיליתי את נפלאות ההדפסה על הבדים השתנו חיי וכמה כייף שאפשר בקלות לתת מתנות גם לגברים.
    אני בטוחה שהקצין הקשוח יהנה מהנרתיק הנפלא שהכנת לו עם מזכרות מהבית.
    את נהדרת
    אני נוהגת לפני שני עובדת על המדפסת שלי גם לגהץ היטב את הבד כדי שלא יהיו בו קמטים שיתפסו במדפסת. אבל אולי באמת אין צורך(אני לא מעזה לנסות ..)

    עבודות נפלאות
    ענת

    השבמחק
  6. מדליק!!!!!!!! תודה על ההדרכה והשיתוף.
    הנרתיקים האלה מקסימים!!!

    השבמחק
  7. הנרתיק מהמם! הוא גם רב שימושי. ישמש לו גם כדי להתגעגע לארץ כשיסתכל על התמונות :-)
    תודה על ההדרכה, כעת נותר רק לחפש פטנט טוב לקיבוע הדיו, וחסל סדר בדי הההדפסה המוכנים!

    השבמחק
  8. נראה לי קצת בזבוז של דיו להדפיס את התמונה פעמיים,
    בהדרכה של mama missi היה רעיון רק לסמן את הגודל הרצוי, להדפיס, למקם את הבד ובמקביל להכניס לסימון את התמונה. זה בטח לא כל כך ברור איך שאני כותבת אז אני מוסיפה קישור (מקווה שזה בסדר)

    http://www.tapuz.co.il/blog/ViewEntry.asp?EntryId=1335360

    השבמחק
  9. אוי את נהדרת!!!! הנרתיק לאחיין יצא משגע, ואכן הכנסת לתוכו במגע אישי כמויות אדירות של נשמה. ושלא נדבר על השימוש הנהדר שאת מוצאת בכל פעם מחדש בבגדים שאינם בשימוש, פשוט נהדר ומעורר השראה.
    נשיקות.

    השבמחק
  10. התיק חיתולים למטייל פושט מושלם!!! מהבד קנוואס זית עד לתיפורים הכתומים, הכל מושלם!! והתמונות...טוב זו מתנה מושלמת למי שנוסע רחוק...מקסים.
    ותודה על הסבר על המדפסת!

    השבמחק
  11. יקירה, את נהדרת. מאד מודה ומעריכה את נכונותך לשתף במתנות הבורא שחנן אותך.
    התוצרים נפלאים וכמובן שגם ההדרכה.
    המשיכי ליצור במיוחד עבור נשמתך ובדרך גם עבורנו......
    פורים שמח ובשורות טובות, רות

    השבמחק
  12. הנרתיק מדהים. מתנה כל כך מקורית וכל כך מרגשת. אין לי ספק שהאחיין הגבר-גבר ימצא את עצמו יותר מפעם אחת מזיל דמעה נסתרת של געגועים בין גילוח לצחצוח.
    השילוב של רעיון מוצלח, עבודה מוקפדת והרבה אהבה יצר כאן מתנה כל כך מיוחדת.
    בדבר אחד אני בטוחה, מטיילות צעירות מכל העולם כולו תתמוססנה מול התיק הזה.

    השבמחק
  13. את נפלאות ההדפסה גליתי ממזמן
    אפילו הכנתי הדרכה מצולמת לפני שנתיים
    שמשהו יגלה לי את נפלאות קניית הדיו בזול , כבר למעלה מחצי שנה שאין לנו דיו במדפסת כי זה נורא יקר.

    השבמחק
  14. גם אני חשבתי לעצמי שהנרתיחק טיטולים הזה מושלם למליון אופציות אחרות!
    יצאו לך שניים כ"כ שונים וכ"כ נפלאים!

    תודה על ההפניה והקישור :)

    השבמחק
  15. גאוני לגמרי, ההדפסה של הבד.
    הנרתיק משגע!
    אגב, הספרים הגיעו ליעד?
    עינת.

    השבמחק
  16. מוסיפה עוד "וואו" אחד לתגובות. רעיון התיק עם התמונות מדליק !!! (וההקדשה האישית...מרגשת).

    השבמחק
  17. נסיתי, וזה פשוט עבד.
    תודה רבה!
    כמה קל.

    השבמחק
  18. פשוט נפלאה שכמותך !!

    הנרתיק מקסים ביותר ויעיל לגעגועים ..וטיפוח גברי.

    וכמובן - תודה על ההדרכה.

    בהזדמנות זו - חג פורים שמח !!

    השבמחק
  19. מאסטר כיף- כמה צחקתי זו הגדרה אדירה וכול כך מתאימה לשרון.

    וגם ה"עבודה על המדפסת " הצחיקה אותי
    את משעשעת, את!!!!!

    והנרתיק עם התמונות מקסים- אהבתי את הטופס סטיצ בזיגזג למראה הגברי- זה כול כך מוסיף.

    מורן
    ULA7

    השבמחק
  20. רק את יכולה לחשוב על רעיונות גאוניים ומדליקים כאלו!
    וממש הצחקת אותי עם ההדרכה...

    השבמחק
  21. איזה נרתיקים משגעים. הורדרד כ"כ מתקתק אבל הנרתיק לגברבר המטייל פשוט משגע-לקחת פריט שאיכשהו כולנו "פזלנו" לעבר הרומנטי, ילדותי ובעיקר נשי והפכת למשהו גברי, אישי ובעיקר מרגש ואני בטוחה שזה יעשה לו טוב בכל פעם שיחזיק בו
    את אלופה יקירתי ואני מתה על הראש היצירתי שלך (שלא לדבר על הלב הרחב)

    השבמחק
  22. נרתיקים מושלמים!!
    מדליק הרעיון של התמונות!!

    השבמחק
  23. איזה מדליק, עשית תיק אחד סופר נשי ואחד סופר גברי, באמת יש שם אינספור אפשרויות בתיק הזה ואהבתי מאד את הזיגזג למעלה!

    השבמחק
  24. הנרתיק הראשון כככככככככ"כ מתוק!!!!!!!!!!! מאיפה הבד??

    הנרתיק השני מרגש ואיזה כיף לראות את המשפחה מידי יום ביומו...

    גם אני ניסיתי להדפיס במדפסת שבוע שעבר ולהדפיס תמונה של הקטנה אבל כל הצבע נמרח שם ולא יצא יפה... אולי בגלל הבד?
    לקחתי בד לבן שהיה לי מהארון כנראה הוא עבה מידי....

    השבמחק
  25. אח.. איזה דוגמנים! יצאו תיקים מעולים, הרוכסן הכתום ותפר הזיגזג- נפלאים (-:

    השבמחק
  26. ענק! איזה מדליק.
    בהחלט שומרת את ההדרכה, תודה, לשימוש עתידי.

    תודה.

    השבמחק
  27. את אלופה!
    מתה על הרעיונות היצירתיים שלך. תמיד מצליחה לקחת כל דבר לכוון ייחודי ומרענן כל כך.

    השבמחק
  28. הצלחת לעשות לתיק חיתולים מייקאובר רציני. יצא מקסים!

    השבמחק
  29. מדליק!!!!
    ממש יצא נרתיק "גברי" אני בטוחה שהוא יאהב את זה....

    ויש לי מדפסת ממש דומה לשלך, אז אני אנסה להדפיס גם.

    איזה סוג בדים טוב לזה?

    השבמחק
  30. את אלופה. חושבת מהלב בדיוק כמו שאני אוהבת.
    ו...אוהבת'ך קינשסה

    השבמחק
  31. גם אני מצטרפת לעדת המעריצות :-)

    הכנת למטייל יופי של מתנה, אישית ויחודית!
    תודה על ההדרכה!

    דליה ב

    השבמחק
  32. אלופה כהרגלך. פשוט רעיון מקסים הנרתיק לגברבר הצעיר שאני סמוכה ובטוחה שיעלה לא פעם ולא פעמיים חיוך על שפתיו בזמני געגוע כשיהיה רחוק ממשפחתו. אני כבר מדמיינת איך התיק שלך הופך למפורסם ביבשת הרחוקה. כמובן שלא צריך לקפח את הנרתיק הראשון...שנראה אף הוא יפה ותפור כהלכה....אבל כאמור למצוא מתנות לגברים זו משימה קשה שבעתיים מאשר תפירה של תיק ורדרד....ולכן היא קיבלה מקום ראשון בהתיחסות. תודה על ההדרכה...נראה שימושי מאד.

    השבמחק
  33. נפלא.
    כמובן שהפרחוני הורוד מדבר אלי יותר. זה אתגר להכין כזה לבחור.

    השבמחק
  34. איזה תיקים משגעים, את כ"כ רב גונית
    הם שונים לחלוטין !
    ותודה על ההדרכה... ברגע שתהיה לי מדפסת... אני אנסה :)
    LoolaB

    השבמחק
  35. אי אי אי - הטאצ' המיוחד הזה שלך...
    הנרתיק לבחור מעולה שבמעולים גם הרעיון ובטח ובטח שגם הביצוע
    עכשיו אני כבר יודעת מה אכין לו לסיום הקורס אינשאללה טפו טפו טפו עוד ארבעה חודשים...
    ותודה גם על ההדרכה המעולה

    השבמחק
  36. א-ל-ו-פ-ה!
    התיק הגברי מטריף! ברור שהיית צריכה קצת כתום, בכל זאת זו את :D! והוא כל כך מוסיף ובמקום! אהבתי מאוד מאוד. והנרתיק הנשי, מקסים ביותר.
    תודה על ההדרכה!
    נשיקות!
    מירה

    השבמחק
  37. מכיוון שיצא לי לראות אותך תופרת אני יכוהל עכשיו להגיד שלא רק שהתוצרים שלך מהממים אלא שאת ממש תופרת מהר ומדהים!
    הנרתיק לרועי כזה שימושי+מקורי+מחייך+מלא אהבה!

    תודה על ההדרכה,
    אוהבת אותך (כקיפודה)!

    השבמחק
  38. איזה תיקים מקסימים! כל כך שונים וכל כך מיוחדים! הורוד מתוק ויפהפה, והשני - קיפודי מאוד, בד מפה ובד משם (נפאל!), והתמונות - רעיון נפלא!! תודה רבה על ההדרכה, ידעתי על השיטה הזאת אבל תמיד פחדתי לנסות, ובזכותך זה הולך לקרות! :-)))

    השבמחק
  39. יעל, הנרתיקים משגעים. במיוחד הראשון.
    והשיטה שלך להדפסה על בד - פשוט גאונית! כמו שאומרים - איך לא חשבו על זה קודם (:
    תודה על ההסבר. מתכננת לאמץ (:

    יעל

    השבמחק
  40. לחברה שלך יש טעם מעולה בבחירת הבד ואני בטוחה שהנרתיק יפתיע אותה בגדול! אהבתי גם את הנרתיק הגברי לאחיין. מתנה שיחוק! תודה על ההדרכה בהדפסה על בד. ברור לי שאשתמש בה! :-)

    השבמחק
  41. WOW את מדהימה כל פעם מחדש עם הרעיונות המשגעים שלך
    הנרתיק לרועי משגע , שימושי ,מקורי ומזכרת כל כל נהדרת כשרחוקים מהבית .
    תודה על ההסבר הכל כך מובן ופשוט להדפסה על בד אני מאמינה שאשתמש בה בעתיד ... מקווה הקרוב :)

    השבמחק
  42. בואנה רעיון פצצה, ככה הוא גם מקבל משהו פרקטי ולא לפלפי וגם יש מזכרת משפחתית בקטנה!
    שיחקת אותה כרגיל...
    וההדרכה שוסססססס

    השבמחק
  43. הנרתיק לאחיין המטייל ,רעיון נפלא בציוחד תמונות המשפחה המורחבת כולל הכלב !
    וההקדשה בתחתית גדולה, בטוחה שהוא יהנה כל פעם כשיראה את הנרתיק.
    תודה על ההדרכה,רק שאלה קטנה, המדפסת שלך מזינה את הנייר ומוציאה אותו מודפס מאותו מקום ?

    השבמחק
  44. אחרי ששמעתי על הנרתיק כיף לראות אותו בתמונות, יצא מקסים, רעיון גאוני. רק תוספת קטנה להדרכת המדפסת המצויינת - אי אפשר לכבס את התוצר. אם צריך לכבס יש להשתמש בשיטות וחומרים שונים.

    השבמחק
  45. הנרתיקים מקסימים! הבד הורוד משגע והרעיון לאחיין מקסים.
    ביג לייק!

    השבמחק
  46. היום, בעודי מחליפה לבני הפעוט חיתול שנשלף היישר מנרתיק הטיטולים הורדרד והמקסים שלי, נזכרתי בך והחלטתי לגלוג לי ברחבי בלוגך ולהתרענן קצת עם האסתטיקה הקסומה שממלאת אותי בכל פעם מחדש, והנה מצאתי את הנרתיק מככב בכבודו ובעצמו בפוסט משלו!!! שימחת אותי מאוד! והנרתיק שלי מקסים! ושימושי מעין כמוהו! נשיקות וחג אביבי ומקסים!

    השבמחק