יום שבת, 5 במרץ 2011

מקרונים – החלפה והדרכה

*

לפני חודשים רבים נרשמתי להחלפת "חפש את המטמון" בקומונת צומת צבעים. מאחורי השם המדליק עומד רעיון מדליק עוד יותר, של שמים ירוקים, שנושא ההחלפה אינו אחיד, אלא כל אחת בחרה לעצמה נושא מבוקש מתוך רשימה מוגדרת. בחלקי נפל להכין החלפה לarapax, שביקשה לקבל החלפה בנושא "אוכל". את arapax אני לא מכירה באופן אישי, אבל ציפור קטנה ואהובה לחשה לי שמדובר בקונדיטורית מוכשרת, מומחית לפטיסרי בכלל ולמקרונים (macaroon) בפרט, ומכיוון שאני מאוד מתחברת לעוגיות הצרפתיות הצבעוניות והטעימות האלה, התחלתי להכין מקרונים דיאטטיים שישארו לעד – מקרונים מלבד.

IMG_3489

IMG_3493

על מנת להשלים את מראה ההחלפה הכנתי למקרונים קופסא צבעונית תואמת בהשראת קופסת הנקודות המקסימה של חגית.

IMG_3501

גייסתי את כל ארבע הסטים של חותמות אותיות באנגלית שלי, בכדי לכתוב על מכסה הקופסא בתערובת פונטים את המשפט המקסים מתוך הסרט פורסט גאמפ, משפט שבחיים יוצא לי להשתמש בו לא מעט, ואין כמוהו מתאים להחלפות :-)

IMG_3502

המקרונים הצטופפו בקופסא שהתאימה להם בול-

IMG_3524

ונשלחו כך ל arapax.

IMG_3506

IMG_3511

IMG_3509

*

רוצים להכין בעצמכן מקרונים מהזן הדיאטטי? תוך כדי עבודה צילמתי את השלבים -

הדרכה להכנת מקרונים דיאטטיים מלבד

1. החומרים הדרושים – את העיגולים סימנתי בעזרת כוסות וכוסיות, וגזרתי במספריים - אין צורך להיות מאוד מאוד מדוייקים בגזירה וגם לא צמודים למידות הרשומות כאן.

IMG_3593

2. מסביב לשני עיגולי הלבד הגדולים יש לתפור בתפר גס באמצעות חוט רקמה בצבע דומה (כמעט ולא רואים אותו אח"כ). להשאיר חוט ארוך ולא לחזק בקצה!

IMG_3595

3. על כל עיגול שתפרתן להניח אקרילן, ומעל עיגול קרטון. כעת יש למשוך ולמתוח את קצה החוט כך שעיגול הלבד יסגר מעל לעיגול הקרטון ולהדק.

IMG_3598

4. לאחר חיזוק הקצוות וחיתוך החוט – אלו שני החלקים שהתקבלו.

IMG_3599

5. את שלוש עיגולי הלבד הקטנים – שניים צבעוניים ואחד לבן, מדביקים זה לזה בצורה כזו – אני השתמשתי בדבק לבדים, אבל גם דבק נוזלי אחר יעשה את העבודה.

IMG_3602

6. על שני חלקי הסנדביץ שתפרנו יש למרוח דבק מסביב. על מנת שלא יראו את הדבק אחרי ההרכבה, לא להגיע עם הדבק לשולי העיגולים!

IMG_3605

7. מרכיבים ומהדקים

IMG_3607

מצרפים את העוגיה לחברותיה הדיאטטיות – זהירות - תחביב ממכר :-)

IMG_3491

*

בפוסט קודם נשאלתי איך הדפסתי על בד את פרצופה של הבבושקה… אז ככה -אני מדפיסה את התמונה הרצויה על נייר רגיל במדפסת הזרקת דיו, תמיד במרכז הדף. לאחר שקיבלתי דף עם ההדפסה הרצויה, אני לוקחת פיסת בד קצת יותר גדולה מההדפס, מניחה על הנייר בדיוק על ההדפס, ומדביקה עם מסקינגטייפ את שולי הבד לנייר. מכניסה למדפסת את אותו דף, תוך שאני מקפידה להכניס אותו באותו כיוון בו נכנס קודם, וחוזרת על ההדפסה, אלא שהפעם מודבקת על הדף פיסת בד ומכיוון שהיא מודבקת במרכז הדף, המדפסת לא מרגישה אותו… (בכל פעם שאני עושה את זה אני מרגישה שעבדתי על המדפסת… :-))בהצלחה!

*

45 תגובות:

  1. מתוק! והצבעוניות הזו ביחד עם הקופסא מקסימה (-: אני גם חובבת נלהבת של מקרונים ועדיין לא החלטתי אם זה בעיקר בגלל הצבעים..

    השבמחק
  2. יעל!!!!!!!!!!! זה מקסים!!!! כל כך צבעוני, ונקי, ופשוט גאוני.
    החלפה מקסימה, והדרכה נהדרת. תודה (:

    יעל

    השבמחק
  3. איך אני מתה על הרעיונות שלך
    כל כך יפים ועליזים ומשמחים
    ואני שוב משתוממת מחדש כמו בכל כך הרבה עבודות קודמות שלך - איך נכנס הטקסט באופן כל כך מושלם ומדוייק ? - קוסמת !

    השבמחק
  4. איזה יופי של רעיון, ותודה על ההדרכה

    השבמחק
  5. באת לי ממש בזמן עם המקרונים האלה הנהדרים... אני מכינה לקטנה שלי מתנה ליום הולדת תיק בנטו מלא "אוכל" מלבד.

    השתמש בלבד משובח או לבד פשוט שקונים מהחנויות יצירה?

    השבמחק
  6. לימונדה - אני משתמשת בלבד פשוט מחנויות יצירה.

    השבמחק
  7. סופסוף מקרונים שלא מאבדים מטריותם לעולם(: יופי של מטמון!

    השבמחק
  8. חמוד לאללה ויופי של הדרכה.

    השבמחק
  9. איזו מתיקות וצבעוניות משגעת !!
    תודה על ההדרכה הנהדרת והברורה !

    השבמחק
  10. איזה מקרונים מתוקים!! והקופסה תפורה עליהם בול עם המשפט. תודה על ההדרכה!

    השבמחק
  11. שלי! בועז עדיין מתלהב כל פעם שהוא עובר ליד הקופסה.
    אגב, הצרפתים קוראים להם macaron, האמריקאים macaroon (ומקור ההגייה הזו בטעות, כי ה- macaroon הוא למעשה אותה עוגיית קוקוס לפסח שכולנו מכירים...)
    ועכשיו לבעיה הקשה באמת... איפה להציג אותם בבית? :)

    השבמחק
  12. איזה מדליק!!המקרון המושלם, נטול קלוריות, לעולם נשאר טרי ובצבעוניות עזה!

    השבמחק
  13. יקירתי המוכשרת, זה פשוט משגע והתמונה בה הם מצטופפים להם בקופסה היפייפיה שהכנת- שלמות לשמה!!
    ולמי שחשקה נפשה בכאלה, לדעתי לא יכלה לבקש הדרכה מוצלחת יותר.
    נשיקות והמשך שבוע נפלא!!!

    השבמחק
  14. אין עלייך-המקרונים נפלאים וההדרכה מדהימה..איזה כיף למיכל שעכשיו המקרונים האלה מקשטים את ביתה כך ביום יום

    השבמחק
  15. איזה מהממות!!!!
    את מלאת רעיונות נפלאים והיישום שלך מדליק!

    השבמחק
  16. בקר טוב יעל
    לרגע הצלחת לגרום לי להאמין שהם אמיתיים,וחשבתי חראם על כל צבע המאכל שיש בזה,ואז הסתכלתי שוב,את גאון!!!!!!!!!!!!!!!!!
    זה כל כך יפה וצבעוני,והקופסה עם המשפט הנהדר הזה – שוס!!!!!!!!!!!!!!
    להתעורר מוקדם מאד אחרי לילה שלא הרגשתי טוב,זה עשה לי את הבוקר!!!!!!!!!!
    תודה ויום כיפי – חיה.

    השבמחק
  17. במבט ראשון חשבתי שהם אמיתיים! הם נראים כל כך יאמי!
    תודה על השיתוף וההדרכה המצויינת!

    השבמחק
  18. מהממת אחת שכמותך..זה מושלם

    השבמחק
  19. מטריפים מטריפים! ומתאימים בול למיכלי! מוכשרת אחת!

    השבמחק
  20. המקרונים מקסימים! הרעיון, הצבעוניות והעובדה שהם נטולי קלוריות ונשארים לעד - פשוט גאוני!

    השבמחק
  21. כתבתי לך בקומונה- שבוע שעבר ברכבת התחלתי לסרוג כאלו! איזו טלפטיה....
    הם משגעים ונתת לי רעיון גאוני לסגירה שלהם- כי חשבתי רק להכין עיגול קרם ועכשיו אני רואה שזה יצא יותר יפה עם שלושה עיגולים דקים!!
    את מדהימה!!
    הילה

    השבמחק
  22. את פשוט גדולה מהחיים!
    המקרוני האלה נראים אכילים לגמרי, ההדרכה מהממת כשלעצמה, וההסבר על ההדפסה? לא הייתי מדמיינת.

    שאפו!
    לימיצ

    השבמחק
  23. אנלא יודעת איך את עושה את זה ומצליחה להפתיע בכל פעם מחדש.

    יצירתיות = את.

    מקרונים משגעים וככ קישוטיים. איזה יופיייי.

    השבמחק
  24. אוי!!!! הם פשוט מהממים!
    רק שהתחלתי לקרוא והגדלתי את התמונות קלטתי שהם לא אמיתיים!
    משגע

    השבמחק
  25. המקרונים משגעים, טריים ונטולי קלוריות... איזה כייף .
    תודה על ההדרכה הנפלאה

    השבמחק
  26. מקסים!
    כמעט בא לתת ביס..... :-)
    שבוע טוב!

    דליה ב

    השבמחק
  27. תודה על השיתף ועל ההדרכה הנפלאה
    ההחלפה יפיפיה והצבעוניות שלה כל כך נעימה
    שולי
    SHOULYHZO1

    השבמחק
  28. זה ממש מהמם
    רציתי להבעיר שיש יותר מדי צבע מאכל עד שקלטתי שהם מלבד
    יופי של רעיון ותודה על ההדרכה

    השבמחק
  29. איזה רעיון מדהים!!!
    אני חושבת לעשות לאמא שלי כאלו מתמה ליום הולדת,
    זה נראה ממש פשוט :)

    אם אצליח אספר...

    השבמחק
  30. מושלם, יפיפה, הורס, מדהים!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    איזה מוכשרת ויצירתית...

    השבמחק
  31. קיפודית יקרה
    כתמיד החלפותייך מלאות מחשבה ועשויות באהבה.
    תודה על ההדרכה השווה.
    בהחלט צבעוני ופתרון מצויין לדיאטה....
    נשיקות קינשסה

    השבמחק
  32. אוי, הם כל כך צבעוניים ואמיתיים ועושים חשק למתוק-מתוק הזה! תודה על ההדרכה המעולה, שמחתי מאוד לגלות אותה בפוסט, כי הם נראים כל כך טוב! ואני? השראה עבורך? איזו מחמאה :) הקופסה שלך צבעונית ומתוקה והמשפט הזה מתאים לה בול!

    השבמחק
  33. כל הכבוד לך. אהבתי.

    לגבי הדפסה על בד- איזו סוג בד את מדביקה על הנייר, ובאיז דבק |?

    השבמחק
  34. איזה יופי של מקרונים צבעוניים ומתוקים
    תודה על ההדרכה.
    לימור

    השבמחק
  35. איזה רעיון מ-עולה !!
    וביצוע פשוט מושלם, אהבתי את הכיתוב עם הפונטים השונים על הקופסא...
    והעוגיות יצאו פשוט מהממות !
    LoolaB

    השבמחק
  36. מדהים מדהים מדהים!!!
    אין כמוך בעולם!!!!!!!!!

    השבמחק
  37. כ"כ טעימים!!! יאמי! כמה פשוט - ככה יפה! הצבעוניות כובשת - ההדרכה מושלמת.
    תודה!
    :-)

    השבמחק
  38. אחרי כאלו תגובות מה עוד נותר לכתוב?...
    יעל המקרונים נהדרים, ראיתי אותם בבוקר מוקדם בפיייסבוק והתלהבתי במיוחד. הפוסט צבעוני ומקסים!

    השבמחק
  39. צבעוניים ומקסימים ועושים כל כך חשק.

    השבמחק
  40. את מדהימה, גם ההחלפה מהממת, גם ההדרכה המעולה הזאת, אין, אין עלייך

    השבמחק
  41. לא ברור לי איך פספסתי את הבלוג שלך והוא לא מופיע לי בגוגל רידר!
    מחדל שתוקן מיד!

    איזה יופי של מקרונים!! ומהצצה חטופה בשאר הפוסטים, יש לי עוד הרבה דברים נפלאים לשטוף בהם את העיניים :-)

    השבמחק
  42. יעליהם ממש נראים אמיתיים.
    והקופסה..... איזו קופסה צבעונית ויפהפיה ומעורת חיוך

    החלפה משגעת

    השבמחק
  43. יעל,
    הגענו מהבלוג של אורית גידלי שהפנתה להדרכה שלך.
    הכנתי עם שני הילדים שלי (כיתות א ו-ג) מקרונים מלבד במתנה לאבא (כלומר בעלי) הם יצאו כל כך יפים ואמיתיים שאנשים כמעט אכלו אותם פה. תודה רבה, אנסה להעלות תמונה אם אמצא איך.
    רונית

    השבמחק
  44. מקסים, מהמם והמשפט הזה לקוח מאחד הסרטים האהובים עליי.
    אני לא מעבירה חודש בלי לראות את הסרט הזה ולקבל ממנו טונות של השראה.
    זה נראה כל כך קל (כשאת עושה את זה) שאולי אפילו עם הנכות תפירה שלי אני אצליח ליצור כאלה. אנסה בקרוב!
    תודה!

    השבמחק