יום ראשון, 7 במרץ 2010

סוף סוף - כלוב ציפורים – סדנא מצולמת!

*

הבטחתי – ואני מקיימת… במהלך סוף השבוע האחרון עבדתי על צילום סדנא מצולמת של כלוב הציפורים – היה ארוך (וגם הולך להיות מגה פוסט!) לא היה קל, אני מקווה שיצא מובן – אבל באמת שלא יכולתי לעמוד בפני כל כך הרבה בקשות וכזה פרגון… (ותודה לבנזוגי על הסיוע בצילומים, ועל זה שהוא סובל את כל השגעונות שלי!)

מה צריך?

1. ארבעה קולבי מתכת, רצוי לבנים כי לדעתי הם גמישים יותר (את הקולבים מקבלים בד"כ עם מסירת בגדים לגיהוץ במכבסות ניקוי יבש)

2. דבקים : דבק ג'ל ומסקינגטייפ צר

3. קאטר שיוכל לחתוך את הקולבים – בכלוב הראשון שבניתי השתמשתי בקאטר פשוט – מדובר בשני חיתוכים סה"כ – אין צורך לרוץ לקנות קאטר חייתי כמו שאני קניתי.

4. 40-50 רצועות בד באורך שבין 20 ל 30 ס"מ וברוחב של כ 3 ס"מ.

IMG_1463

IMG_1469

אני זכיתי ליהנות מכל שאריות רצועות הבד שנשארו אצלי לאחר הסדנאות שקיימתי:

IMG_1466

ובכן…לעבודה!

קונסטרוקציה :

במו ידיכן הענוגות, טלו קולב אחד ותתחילו לכופף אותו עד שתקבלו צורת פרופיל של כלוב

IMG_1477

IMG_1478

IMG_1481

IMG_1485

כעת – עשו את אותו דבר לקולב נוסף – המטרה היא ששניהם יקבלו את אותה צורה (אבל לא מדובר על תורת הקוואנטים – בערך זה גם כן טוב!!!)

IMG_1486

סובבו את "ראשו" (הוו העליון) של אחד מהם ב -90 מעלות

IMG_1489 IMG_1488

וכעת – קחו את שניהם – הצמידו את ראשיהם זה לזה ושלבו אותם אחד בשני

IMG_1496

IMG_1497

כעת, קבעו את החיבורים של שני הקולבים עם מסקינגטייפ – יש ללפף את המסקינגטייפ לאורך הווים המחוברים -

IMG_1499

וללפף מסקינגטייפ סביב ההצלבה של בסיסי הקולבים

IMG_1500

כעת, יש לחתוך (לקפד) באמצעות הקאטר את ראשיהם של שני הקולבים הנותרים

IMG_1502 IMG_1506

ולכופף את חלקי הקולב לצורת טבעת מעוגלת – שניתן "לשחק" עם הגודל שלה בהתאם לצורך…

IMG_1509

IMG_1507

התאימו אחת מהטבעות שיצרתן לגודל הבסיס של הכלוב וקבעו ע"י ליפוף מסקינגטייפ

IMG_1510

כעת – חברו את הטבעת לכלוב ע"י ליפוף מסקינגטייפ בהצלבה

IMG_1513

התאימו, באותה שיטה את הטבעת השניה לקוטר של מרכז הכלוב

IMG_1515

שוב, קבעו את הקוטר וחברו לכלוב בארבע הצלבות מסקינגטייפ

IMG_1516

ובזאת תם שלב בניית הקונסטרוקציה – בידקו שהצורה מוצאת חן בעיניכן, תקנו חיבורים שיושבים במקום לא טוב או לא סימטרי כל כך, כופפו פה ושם היכן שצריך, ותקנו (אח"כ זה כבר יותר קשה) !!!

שלב ליפוף הבד:

נתחיל מחלקו העליון של הכלוב – מירחו לאורך הוו העליון (מספיק לטפטף קצת – אין צורך למרוח ביסודיות) דבק ג'ל.

IMG_1520

הצמידו רצועת בד ראשונה – קפלו את הקצה שלה כך שיכסה את קצה הוו, והתחילו ללפף סביבו ולאורך החלק שמרחתן בדבק.

IMG_1521

IMG_1523

כאשר נגמרת הרצועה אפשר, למי שנוח לה כך, לתפוס אותה לכלוב עם פיסת מסקינגטייפ קטנה – שממילא תתכסה עם ליפוף רצועת הבד שתבוא אחריה.

IMG_1525

קחו רצועת בד נוספת, שיפכו שוב דבק על המקטע הבא, הניחו על הליפוף הראשון והמשיכו ללפף - זה הזמן להיות "יצירתיים" ולהתאים את הרצועות אחת לשניה כך שהכלוב יתפתח לכיוון שרציתן מבחינת צבעוניות…

IMG_1526

לא לשכוח לפזר דבק ג'ל לאורך חלקי המתכת שאותן אתן מלפפות בבד!!!

בכל המקומות בהן תיתקלו בהצלבות של הברזלים – לפפו בהצלבות עד שהברזל יתכסה…

IMG_1527

והמשיכו ללפף….

IMG_1528

דוגמא לליפוף מסביב להצלבת ברזלים :

IMG_1530

IMG_1531

IMG_1532

IMG_1533

וכן הלאה וכן הלאה… עד שיש לכן כלוב מלופף לתפארת!!!

IMG_1537

בשלב הזה – קודם כל – לקלף מהידיים את הדבק!!! – אצטון, אגב, עוזר מאוד להוריד את הדבק אם נדבק לכן לבגדים (מנסיון אישי…ברורררר!)

ונקו בעזרת מספריים את כל החוטיאדה שנסחבת על הכלוב…

IMG_1540

שדרוגים אפשריים – במהלך הסדנאות שהתקיימו אצלי השתמשו שתי בנות יצירתיות במיוחד בחלקים ה"מיותרים" של הקולבים על מנת לשדרג את הכלובים שלהן –

IMG_1538

קרן פרפרים השתמשה בארבעה ווים בשביל ליצור לכלוב שלה רגליים (הצילום מהבלוג של קרן):

פרפרים

דנדושה 76 השתמשה בשמונה ווים על מנת ליצור לכלוב שלה פיתוחים (תמונה ימנית תחתונה - התמונה מהבלוג של דנדושה) :

דנדושה

ציפורים :

הרשת מציעה כל מיני גזרות ציפורים חינמיות אותן תוכלו למצוא, למשל, כאן (וזו הגזרה שלהן) או כאן. הציפורים שאני עשיתי בעבר לכלובים שלי הן ציפורים מהספר של טילדה sew sunny homestyle-

Picnik collage1 Picnik collage2

מכיוון שמדובר בזכויות יוצרים, אני לא יכולה לפרסם כאן את הגזרה מהספר אבל – מי שמעוניינת בכך ותשלח לי למייל תמונה של כלוב שהיא הכינה – אני אשלח לה את הגזרה סרוקה מהספר (ובתנאי, כמובן, שלא למטרות מסחריות!).

את הציפורים חיברתי לכלוב באמצעות מעט דבק והרבה תפירה ידנית בחוט ומחט.

קישוטים -

יש המון אפשרויות לקשט את הכלובים – חרוזים, סרטים, כפתורים, פרחי בד, פעמונים, לולאות – הכל הולך!!! כל אחת וטעמה היא – הנה תמונות של אלו שאני הכנתי – על מנת שתוכלו לשאוב רעיונות -

Picnik collage3

*

כמעט סיימתי את המגה פוסט הזה – אלא ש...במהלך הצילומים ייצרתי כלוב נוסף, ש-אין לי מה לעשות איתו, ועל כן החלטתי להעניק אותו לקוראת היפהפיה, עם התגובות הכי מצחיקות, כנות ומתוקות שיש, שאולי היא לא יודעת אבל היא היתה הקש ששבר את גב הגמל וגרם לי להשקיע את סוף השבוע בצילומי עבודת המאסטר שלי בענייני כלוב הציפורים – רחלי גזית – אנא גשי לחדר המנהל – מחכה לך אצלי בסיס מוכן לכלוב (אם את רוצה אותו, כמובן...)…

בהצלחה – תגובות, שאלות, חיזוקים ופינוקים יתקבלו בברכה!

*

68 תגובות:

  1. אליפות!
    איזו הדרכה נהדרת!!! תודה רבה :-)

    השבמחק
  2. איזו הדרכה נהדרת!!!! הכלובים האלה יפהפיים, וכל הכבוד על הסבלנות והמסירות שביצירת המגה פוסט, והמתנה לרחלי! אני כלהזמן שוכחת לספר לך על עוד שימוש מגניב לקולבים - אשלח לך מייל.

    השבמחק
  3. היא מלכה!! היא מלכה!!
    איזה הדרכה מצוינת!!!!!

    השבמחק
  4. איזו הדרכה נהדרת!
    תודה רבה!!

    השבמחק
  5. תודה תודה תודה!!!
    יעל את מלכה! כמה פינטזתי על כלוב כזה... ועכשיו עם ההדרכה הנהדרת הזו אני מקווה שאצא לדרך ללא היסוס! (רק שאיפה משיגים קולבים כאלו?)

    תודה רבה, איזה כיף! הכלובים מ-ד-ה-י-מ-י-ם-!

    השבמחק
  6. היא גדולה היא גדולה היא גדולה, היא גדולה!

    את משהו את, משהו מיוחד!

    ברור לך שעכשיו לא אנוח ולא אשקוט עד שאמצא קולבים ואכין כלוב, כן?

    (איפה קונים קולבים כאלו?)

    תודה רבה רבה רבה!
    קשת

    השבמחק
    תשובות
    1. בניקוי יבש. הם מחזירים את הבגדים תלויים על קולבים כאלה. אז אם יש לך מכרים ששולחים לניקוי יבש... או שתשאלי ישר בניקוי יבש

      מחק
    2. בניקוי יבש. הם מחזירים את הבגדים תלויים על קולבים כאלה. אז אם יש לך מכרים ששולחים לניקוי יבש... או שתשאלי ישר בניקוי יבש

      מחק
  7. זהו- נפל הפור - את שולטתתתתתתת (מרגישים שהייתי במחיצת האחיינים שלי סופ"ש שלם)
    הנדיבות שלך והשיתוף שלך פשוט שובים את הלב בכל פעם מחדש וכיף לרחלי שזכתה בכלוב קיפודים אורגינל

    השבמחק
  8. פשששש את רצינית!!

    ההדרכה מעולה ואיזה כיף לי שיש לי אחד משלי :-)

    השבמחק
  9. כל הכבוד כל הכבוד כל הכבוד ! רק לידיעתך-ביום שישי רכשתי את מגזין האביב של marrie claire idee ויש שם סקציה שלמה שמסתובבת סביב ציפורים כלובים ושאר אביזרים ושלך היקדימו את זמנן ובטח ובטח יכולות להצטלם שם כחלק מהעיצוב . אצלי בבית מישום מה היסתייגו מעינין הכלוב לא ברור למה-הציפורים היו יהיו לא מוותרת.את נהדרת כבר אמרתי?

    השבמחק
  10. איזה מעולה את!!! אין כמוך.

    השבמחק
  11. אני רוצה גם!!!
    איפה משיגים כאלה קולבים?

    השבמחק
  12. תודה רבה על ההדרכה!
    הכלובים המהממים שלך קרצו לי כבר מזמן, הם פשוט נהדרים!

    השבמחק
  13. תודה רבה!
    הדרכה מצוינת וברורה ...
    יום יבוא ואכין גם...

    השבמחק
  14. תודה על הדרכה נפלאה
    עכשיו מדגדג לי באצבעות ......:)

    השבמחק
  15. מעולה
    איזה יופי של הדרכה
    תודה רבה -
    את אכן אלופה לר רק עכשיו - בכלל.
    דרך אגב
    אני עוקבת באדיקות אחרי הבלוג שלך רק לא תמיד מגיבה.

    סיגלין
    סיגל הראל

    השבמחק
  16. את אלופה!!!
    תודה רבה על ההדרכה המצולמת. כל פעם שאני רואה בבלוגים חוויות מהסדנא אצלך אני אכולת קנאה.
    שבוע טוב.

    השבמחק
  17. גדולה מהחיים!!!!!!!

    איזה יופי של דבר!! איזה מחשבה מדהימה!!
    תודה, כבר אמרתי?:-)

    השבמחק
  18. את מדהימה!!!!
    הנדיבות שלך, ההשקעה שלך... פשוט מדהימה!!!
    והכלובים מדהימים אחד אחד!

    השבמחק
  19. אני מעריצה אותך,
    נותנת מעצמך כל כך!
    אני חייבת לנסות את הכלוב המהמם הזה!
    תודה!

    השבמחק
  20. הדרכה מעולה - המון המון תודה.

    השבמחק
  21. וואו, את מדהימה!!!
    תודה על הדרכה נהדרת, עכשיו אני הולכת לחפש לי קולבים כאלה... :-)
    כשהכלוב יהיה מוכן (שתי ציפורים כבר יש לי...) אני מבטיחה לשלוח תמונות!!!
    המון המון תודה לך, איזה כיף של פרוייקט!!!

    ענבר/BarBima

    השבמחק
  22. >ודה על ההדרכה! מקסימה! פירסמתי אצלי בקישורים!
    אהבתי, מקווה ליישם בקרוב...

    השבמחק
  23. מעולה!! תודה רבה על ההדרכה המפורטת והמקסימה.

    השבמחק
  24. וואו, יעל, פשוט נפלא!

    ברור לי שלא אכין כלוב כזה, פשוט כי אין לי מקום לשים אותו, אבל ההדרכה שלך מילאה אותי בהשראה ורעיונות, אז תודה גם על זה.

    השבמחק
  25. נ
    נה
    נהד
    נהדר !!!

    אלף תודות- מקסים !!!
    מעריכה מאד את ההדרכה,
    איילת

    השבמחק
  26. למה יש לי הרגשה שבכל בית שני בישראל יהיה כזה כלוב??? כי ההדרכה שלך כל כך ברורה ומפרה ואני קיבלתי כזה כיף ללכת ולתור אחר קולבים כאלו. תודה רבה לך.......
    חיפושולי- SHOULYHZO1

    השבמחק
  27. יעל אין עליך, משקיענית ויסודית
    יופי של הדרכה, מצולמת נהדר (פרגני לאיש)
    הסבר ברור
    תודה לך יקירה
    וחבל שאני לא מספיק קרובה להנות מהחברותא
    נילי-סנורקה

    השבמחק
  28. יעל את מקסימה. עכשיו אני בטוחה שאכין את הכלוב.
    כשיהיה מוכן אצור איתך קשר לגבי הסקיצה של הציפורים.
    תודה
    רומינה- סמיילי

    השבמחק
  29. לירון בן דוד8 במרץ 2010 בשעה 8:46

    איזה כייף שפרסמת הדרכה של הכלוב
    זה כ"כ יפה ואין לי ספק שאני הולכת להכין
    לפחות אחד, תודה

    השבמחק
  30. תודה ענקית,על ההשקעה בהכנת ההדרכה ועל השיתוף!!

    ההדרכה ברורה מאוד!!!

    קולבים יש,ונשאר רק לבצע.......

    דליה ב

    השבמחק
  31. איזה יופי! ההדרכה כ"כ ברורה.
    נוסיף גם את הכלוב המקסים הזה לרשימת הפרוייקטים...

    השבמחק
  32. מעולה..הדרכה ברורה ונהדרת (עכשיו גם לי יהיה כלוב יפייפה),
    תודה על ההדרכה.

    השבמחק
  33. משגע!
    הדרכה נהדרת ומעולה.
    המון תודה רבה!

    השבמחק
  34. תשמעי, כה שיחקת אותה.
    עכשיו באמת נגמרו לי התירוצים ואני חייבת להכין לי כלוב משגע כזה
    נשיקות

    השבמחק
  35. את משוגעת, עם קבלות ועכשיו כולם יודעים :-) חתיכת השקעה , שאפו!

    השבמחק
  36. איזה יופי! את נראית בתמונות כמו הקוסמים שמכניסים טבעות אחת לשניה ואכן, נשביתי (תרתי משמע) בקסמו של הכלוב...

    השבמחק
  37. המון המון המון תודה על הדרכה נהדרת.
    יערה

    השבמחק
  38. יווווווו... אני בשוק!!!
    איזה כיף לי ((((((((-:
    לאורך כל הפוסט הזה אני חושבת שאיזה כיף שהשקעת והעלית הדרכה (תודה) וששמרתי כמה קולבים מהניקוי היבש ואוכל להכין לי כלוב כזה לקראת פסח. ולאורך כל הפוסט כל 20 שניות יש לי טלפונים ודברים דחופים של עבודה אז לקח לי כמעט כל הבוקר לקרוא אותו (השיא של הטלפונים היה באמצע כתיבת תגובה זו- מענה קולי דיווח לי שפרצה שרפה במקום העבודה של בעלי!!! איך נבהלתי...התקשרתי אליו רק כדי לגלות שזה תרגיל של חברת האבטחה שלהם! אוף, התחלתי לבכות מרב הקלה מצד אחד ועצבים מצד שני. אבל זהו נגמר. מנגבת את הדמעות האלה כדי לפנות מקום לדמעת השמחה וההפתעה שעלתה לי לעין קודם מעוצמת ההפתעה שאת עשית לי).
    בקיצור - אני המומה מכדי להיות שנונה (אבל לא מכדי לחרוז, מסתבר)ואין לי שום כוונה להיות פולניה מנומסת ועל הכלוב לוותר (-:
    כמו שיעל כתבה - כלוב קיפודים מקורי!
    והוא יהיה רק שלי!
    המון המון המון תודות
    ונשיקות
    שניצל

    השבמחק
  39. מ ע ו ל ה!!!
    תודה תודה תודה.

    השבמחק
  40. ואו, כל הכבוד על ההדרכה המושקעת!
    תודה!

    השבמחק
  41. טוב כולם כתבו כבר לפני שאת שולטת ואלופה ומגניבה ומשוגעת ונדיבה ומקסימה!!!! אז לי רק נשאר להוסיף שהכי נהניתי זה מלראות אותך בתמונות....ושאני עדיין דבקה בהחלטתי שאני לא עושה אחד כזה לעצמי (אולי מתנה למישהו אחר...) ומחכה שאת תעשי לי כזה עוד שנתיים וחצי כשאחזור לישראל לדירה החדשה בכפר סבא!!!

    השבמחק
  42. את מלכה.
    ההדרכה כל כל ברורה ואמיתית עד שבסוף הקריאה הרגשתי כאילו הכלוב כבר מוכן ומחכה לי לידי על השולחן P-:.
    דוקא היה מתאים לי כזה כלוב בחצר, אבל אני מניחה שהוא ידחה לאחרי כמה עשרות מטלות דחופות יותר.

    תודה על ההשקעה
    בתיה

    השבמחק
  43. מהממת שכמותך! כלוב מדהים ויישר כח על הנתינה שבך!
    התוכי שלי יביע קנאה גדולה לכלוב שכזה..
    המשיכי ליצור בהנאה דברים מקסימים :-)

    השבמחק
  44. וואוווווווווווווווווווו איזו הדרכה מטורפת ומטריפה, עכשיו כבר מדגדגות לי הידיים, רק צריך להשיג קולבים, בקבוץ הם מפלסטיק(פרצוף עצוב)

    השבמחק
  45. הדרכה מדהימה, כל כך ברורה, כמה השקעה... תודה רבה רבה !!!
    ומזל טוב רחלי - תראי לאן השנינות שלך הביאה אותך :-)

    השבמחק
  46. תודה גם כאן על הדרכה נהדרת ומעוררת חשק.
    אולי תפתחי גלריית תמונות של כל הכלובים שייבנו בעקבות ההדרכה הזו? ( - :
    נראה לי שתופתעי מהכמות.
    נ.ב. הרשי לי להתפעל. ניסיתי לתפעל הקאטר לבד אך ללא הצלחה.

    השבמחק
  47. הדרכה נפלאה ! כל הכבוד על ההשקעה !
    אני הכי אהבתי את הדוגמנית ולשימחתי מחכה לי כלוב כזה שהכנתי איתך בסדנא. יותר נכון - מחכה לציפורים שאני אכין לו מתישהו...

    השבמחק
  48. כלוב משגע והדרכה נהדרת!!

    השבמחק
  49. איזה כיף! תודה רבה על ההדרכה הכל נראה ממש ברור!

    השבמחק
  50. וואוווו,הכלובים מהממים,כל הכבוד על ההשקעה בזמן והעלעת סדנא עבורנו.

    השבמחק
  51. הכלוב בהדרכתך מוכן
    http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/Viewmsg.asp?forum=1750&msgid=139680579

    שוב המון תודה! נהניתי מאד

    השבמחק
  52. מקסים ומיוחד!!

    השבמחק
  53. זה כל כך מקסים!!! תודה רבה רבה רבה! אני ממש רוצה להכין אחד (או שניים או שלושה...) כזה :)
    המון תודה!

    השבמחק
  54. איזו הדרכה נהדרת ותוצאה כ"כ שווה!
    ברור שאני הולכת לעשות אחד כזה בהקדם (-:
    תודה!

    השבמחק
  55. היי יעל,
    חג שמח
    תודה על הסדנא- הכלוב הזה כל כך מעניין אותי ונכנס ישירות לדברים שאני חייבת להכין- אצלי לדברים כאלו תמיד יש מקום.

    שוב המון המון תודה
    מאילנית
    eiladean בתפוז

    השבמחק
  56. כל כך יפה, אפשר לעשות מזה גם מנורה מקסימה. תודה על ההדרכה ועל הרעיון!

    השבמחק
  57. יעל כהן מאיר4 ביוני 2012 בשעה 17:48

    היי יעל, הגעתי לבלוג המקסים שלך דרך נחמה שור....ויש הלחטתי לחנות לנירוי יבש ורכשתי קולבים ....
    את הגזרה לציפורים לא הצלחתי להוריד ואשמח אם תשלחי לי את הגזרה למייל שלי...פליז:)
    המייל: kolminja@yahoo.com
    כרגע יש כלוב בלי ציפורים....
    בתודה
    יעל

    השבמחק
  58. היי יעל,
    עבודה יפיפייה. תוכל לקשט גינה או על עדן החלון / מרפסת. פשוט מהמם....
    הגעתי לבלוג שלך דרך בלוג אמאעובדת ואני כל כך שמחה על כך . את יצירתית מאוד ומסבירה בצורה פשוטה ומובנת וזה רק מגרה את היצירתיות...
    לגבי הציפורים - טרם הכנתי כלוב (רק עכשיו קראתי, אבל אני בהחלט הולכת להכין כזה)
    לגבי הציפורים - רציתי לדעת - האם ניתן לתפור אותן ידנית ושתצא ציפור סבירה?(אין לי מכונת תפירה). באיזה חומר את את משתמשת למילוי? אשמח אם תשלחי לי את הגזרה של הציפורים למייל
    dorit80@hotmail.com
    תודה רבה,
    דורית

    השבמחק
  59. חיפשתי הדרכה לנחשוש, הגעתי להדרכה המופלאה הזאת, איזה כייף של אוצר, עשית לי בוקר שמח תודה :-)

    השבמחק
  60. מדהים שהכלוב הזה נבנה בעזרת קולבים

    השבמחק
  61. תודה רבה על הדרכה מעולה וכל כך מושקעת. שתהיה לך שנה נהדרת

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רינה. כיף לראות את ההדרכה מתעוררת לחיים! :)

      מחק
    2. תודה רינה. כיף לראות את ההדרכה מתעוררת לחיים! :)

      מחק